Bagaimana saya boleh Hentikan Kaki Flat saya Menyebabkan saya Pain So Much?

Bagaimana saya boleh Hentikan Kaki Flat saya Menyebabkan saya Pain So Much?

Soalan:

Saya 28 dan selama bertahun-tahun saya mempunyai masalah dengan kaki saya. Tiga tahun lalu, saya telah diberitahu bahawa ini adalah kerana saya mempunyai kaki yang sangat rata. Saya kini mempunyai sokongan gerbang untuk kasut saya, tetapi tulang kering saya masih sakit terutama apabila saya bersenam. Saya juga mempunyai buku lali bengkak. Saya GP berkata tidak ada ubat. Adakah apa-apa yang anda boleh cadangkan?

Jawapan:

Kaki rata adalah disebabkan oleh gerbang digugurkan. Arches membuat berdiri mungkin kerana ia membantu untuk mengedarkan berat seluruh pangkal kaki. Kami berjalan dengan menggunakan gerakan 'tumit kaki. Gerbang membolehkan tumit dan jari kaki untuk membuat hubungan dengan tanah seli. Jika anda mempunyai kaki rata jari kaki dan tumit anda perlu ditarik balik untuk berjalan: Running dipermudahkan oleh pendorongan yang diwujudkan oleh gerbang, dengan jari kaki sebagai titik hubungan. Orang yang lahir dengan gerbang jatuh jarang berasa ketidakselesaan banyak kerana ia digunakan untuk mereka. Tetapi jika gerbang jatuh kerana, katakan, berat badan, pemakanan miskin, asid berlebihan dalam badan atau berdiri sepanjang hari, ini boleh menyebabkan kesakitan yang amat besar.

Kejuruteraan kaki adalah kompleks dan menarik. Lengkungan utama gerbang yang dibentuk oleh tulang, kaki, termasuk mereka di bawah tapak kaki dan tumit anda, dan otot yang flex dan bengkokkan jari kaki ke bawah. Turut terlibat adalah tali tebal tisu bergentian berjalan dari tumit ke jari kaki, yang dipanggil fascia plantar. Masalah dengan sarung tendon seperti rata ini tisu perantara adalah punca yang paling sakit-sakit di kaki.

Anda boleh berasa fascia plantar bawah kulit tebal tapak kaki. Ia bermula di dalam satu bahagian pada tumit, kemudian, kira-kira satu pertiga daripada jalan sampai kaki ia berpecah kepada lima bahagian, setiap melekat jari kaki. Dengan kaki rata, ligamen plantar boleh menjadi sememangnya telah terlalu padat dan radang. Mereka adalah menyakitkan apabila berdiri atau berjalan dan boleh mencederakan begitu banyak pada malam itu mereka membangunkan anda. Kesakitan mungkin melonjak kaki, menyebabkan sakit belakang. Saya rasa tulang kering anda menyakiti kerana otot menjadi tegang cuba untuk membantu badan untuk berjalan dan ini juga menjejaskan buku lali.

Berikut adalah cadangan saya:

* Keasidan yang berlebihan menyebabkan sakit di tendon dan ligamen, jadi mengelakkan makanan berasid (buah-buahan sitrus, kiwi, kacang, jeruk, kari panas, cili, wain putih, champagne, brendi, cuka, nenas, tomato dan jus terutamanya tomato, makanan siap disediakan yang mengandungi bahan tambahan dan pengawet). Kita tidak tahu dengan tepat mengapa asid menyebabkan kesakitan ini - ia mungkin kerana ia memberi kesan kepada kolagen.

* Elakkan kopi dan garam yang berlebihan yang menyebabkan kesakitan yang lebih teruk.

* Mengurut kaki dan kaki dengan Minyak Bersama, atau membuat anda sendiri dengan 50 titik minyak cengkih, 30 titik minyak kayu putih dalam l00mlof Ayurveda Narqran Oil. Mula mengurut shin ke bawah dari lutut ke pergelangan kaki, menggunakan ibu jari anda atau empat jari. Kemudian urut betis ke bawah untuk tendon Achilles. Adakah ini untuk lima minit. Kemudian gunakan ibu jari anda untuk mengurut bahagian bawah kaki anda, bermula dari tumit dan pergi ke jari kaki. (Anda akan perlu duduk dan bengkokkan lutut anda untuk melakukan ini, menjadikan setiap kaki ke atas lutut yang lain - jika anda tidak dapat untuk melakukan ini, meminta orang lain untuk melakukan urutan untuk anda.) The fascia plantar akan berasa sangat sakit, jadi mula dengan urutan lembut dan meningkatkan tekanan seperti yang anda membiasakan diri dengannya. Kemudian, dengan pangkal tapak tangan, sapukan dengan bersungguh-sungguh sehingga geseran menjadikan ia panas. Ini akan mengambil masa lima hingga tujuh minit, yang mana masa anda harus berasa perasaan terbakar.

* Dua kali sehari, roll kaki anda di atas pin rolling selama lima minit.

* Sebelum tidur, memohon tuam garam panas. Panaskan semangkuk garam dalam kuali yang kering sehingga ia menjadi sangat panas. Tuangkan garam yang panas di atas untuk sebahagian kecil daripada kain dan ikat sehingga membuat bola. Sapukan tuam ke kawasan sakit kaki (Jika ia terlalu panas, meletakkan sekeping tuala antara tuam dan kaki anda sehingga ia cukup sejuk untuk memohon terus.) Biarkan selama lima minit.

* Sesiapa yang tidak mempunyai gerbang menyokong untuk kasut mereka perlu mendapatkan mereka (dari seorang ahli kimia atau kaki penjagaan tengah). Sebaik-baiknya, anda harus diukur untuk ini oleh ahli penyakit kaki a.

* Berdiri di tumit dan jari kaki anda seli 20 kali setiap pagi dan petang.

* Ambil satu kapsul makanan tambahan Haldi Ayurvedic, dua kali sehari selama satu bulan, untuk membantu meringankan keradangan.

* Jika anda memerlukan bantuan pakar, rujuk pengamal yang berpengalaman, yang menggunakan minyak herba untuk merawat kesakitan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar