Vitiligo Sembuh Dengan Homeopathy

Vitiligo Sembuh Dengan Homeopathy

Yang merupakan soalan yang paling un-homeopati ditanya oleh kebanyakan pakar homeopati semasa? Nah, ia adalah - "Apakah ubat-ubatan homeopati untuk penyakit XYZ?"

Melawat mana-mana laman web perbincangan homeopati atau forum di rangkaian sosial laman web di mana orang ramai membincangkan homeopati, dan anda akan mendapati hanya satu soalan - memberitahu kita 'ubat' bagi penyakit. Percayakan saya; proses pemilihan ubat homeopati tidak berhenti mengejutkan saya walaupun selepas mengamalkannya setiap hari untuk lebih daripada satu dekad. Kita pasti boleh menyempitkan himpunan penyelesaian kami untuk penyakit tertentu kepada 15-20 ubat, tetapi di sebalik itu, tidak lebih daripada 50% kes mendapat manfaat daripadanya. Akhirnya seseorang itu untuk memahami kes dalam aspek individu dan menetapkan ubat yang sesuai untuk itu.

Kes-kes yang vitiligo [Leucoderma] sentiasa membuktikan rumit (?) Untuk merawat untuk saya. Saya telah mencuba pelbagai ubat-ubatan tertentu [tidak perlu lagi], tetapi tanpa kesan. Hanya mendapat keputusan dalam 3 kes [daripada 8] dan dalam semua daripada mereka, yang penting adalah ubat perlembagaan. Saya ingin membentangkan kes baru-baru ini dirawat di sini:

Cik KS, umur 7 tahun.
Anak perempuan seorang pemandu beca.

Ketua aduan:
Kulit: Vitiligo sejak 2 tahun, merebak dengan cepat. Sebelum itu sedikit lebih baik dengan rawatan homeopati tetapi dihentikan kerana tidak mampu. Bermula dengan lengan kiri sebagai 50 paise-duit syiling patch bersaiz pusingan yang kini telah diperbesarkan kepada hampir dengan diameter 3 cm. Kemudian mendapat beberapa patch di dahi dan kulit kepala - sebelah kiri.

Sejarah keluarga: Bapa mempunyai vitiligo meluas hampir meliputi 80% daripada tubuhnya.

Ciri Dispositional:
Ambithermal-Hot; Peluh ++ terutamanya ke atas kulit kepala;
Mengidam atau tidak disukai - sebarang tujuan.
Tahap perkembangan - biasa; Tiada sejarah gigi gangguan;

Alam semula jadi:
Emosi tidak banyak terjejas dengan luka-luka, telah berterusan pencampuran dalam kawan-kawan dengan mudah sama tanpa sebarang perasaan janggal. Walaupun dia berasa patch seharusnya diselesaikan. [keapungan]
Secara keseluruhan dia agak berani dan tidak mempunyai apa-apa jenis ketakutan
Beliau mempunyai toleransi kesakitan yang amat besar; ibu tidak boleh ingat pesakit menangis kerana sakit, walaupun cedera merupakan ritual harian.

Pilihan Ubat:
Fluor Perlembagaan = Calc
[Totality: Kiri berpihak + peluh kulit kepala + Ambi-Hot + keapungan + sakit toleransi]

- Dalam pengalaman saya, unsur fluoric menyediakan Begitu banyak 'toleransi' kepada personaliti. Ia boleh menjadi satu toleransi terhadap kesakitan atau teguran atau kritikan atau usaha atau untuk perkara apa-apa yang biasanya kita tidak boleh bertolak ansur dengan banyak.

Kerak Flur 30 diberikan dalam tiga kali regimen hari dan dalam tempoh 6 bulan, patch dia telah menyelesaikan 80% daripada saiz asalnya. Rawatan ini masih berterusan. Dengan kadar semasa, saya fikir luka dia seharusnya diselesaikan sepenuhnya dalam tempoh beberapa bulan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar