The White Noise Machine Sound Melalui Zaman

The White Noise Machine Sound Melalui Zaman

Sudah hampir lima puluh tahun sejak hingar putih mesin bunyi pertama dibuat dan kemajuan tidak kelihatan menjadi perlahan bila-bila masa tidak lama lagi. Malah, bukan hanya terdapat lebih banyak pilihan yang terdapat hari ini berbanding sebelum ini pada masa lalu tetapi kini, ia sebenarnya mungkin untuk menikmati semua faedah mesin bunyi tanpa perlu membeli satu ... sekurang-kurangnya jika itu adalah peribadi kecenderungan dan keputusan akan bekerja untuk anda.

Yang pertama mesin bunyi bunyi terdiri daripada lebih sedikit daripada kipas dan satu blok tuangan dengan strategik slot dan alur di seluruh pemutus. Seperti udara diundi dalam dan bergerak melalui pelbagai bahagian blok, hingar putih rawak akan dijana. Walaupun prinsip-prinsip hingar putih telah terkenal pada masa itu, apa yang tidak begitu terkenal ialah sama ada ia sebenarnya mungkin untuk membina sebuah penjana bunyi yang akan bekerja.

Manakala model pertama mesin bunyi hingar mungkin kelihatan agak mentah oleh standard hari ini, bukan sahaja mereka berfungsi dengan baik tetapi mereka masih mempunyai tempat dalam dunia hari ini. Yang paling awal mesin bunyi bunyi masih sesuai untuk digunakan dalam kecil, terpencil atau tenang kawasan di mana anda masih mahu menikmati faedah teknologi hingar putih. Ini mungkin termasuk penempatan salah satu daripada gaya asal mesin hingar putih di dalam bilik bayi anda, di kawasan kecil di mana anda bermeditasi atau walaupun dalam kubikel pejabat atau lain-lain "tertutup" kawasan lapang di tempat kerja atau di rumah.

Sebagai teknologi yang canggih, kita memasuki apa yang ada akan memanggil peringkat revolusioner transistor. Bagi orang-orang hari ini, yang mungkin kelihatan seperti teknologi kuno tetapi pada masa itu, ia membantu miniaturize dunia elektronik dan membawa banyak baru "mainan" elektronik. Antara yang elektronik yang memberi manfaat adalah bunyi mesin bunyi. Dalam tempoh ini dalam sejarah hingar putih, mesin bunyi itu mula semakin kecil, lebih mudah alih dan dengan itu, lebih terbuka untuk kegunaan baru dan lebih baik.

Transistor dibenarkan penambahan bunyi elektronik putih yang sering pra-rakaman dan kemudian dimainkan semula dalam susunan rawak. Mesin-mesin bunyi bunyi awal elektronik masih agak primitif oleh standard hari ini tetapi untuk kali pertama penambahan kawalan kelantangan membuat mesin bunyi elektronik yang lebih munasabah sebagai alat walaupun di luar rumah.

Dengan teknologi hari ini, mesin bunyi yang telah diambil ke atas alam yang baru fungsi di mana ia kini digunakan untuk tujuan yang tidak pernah bermimpi mungkin pada masa lalu yang tidak begitu jauh. Hari ini, mesin bunyi elektronik sering dibuat yang termasuk bunyi dan bunyi-bunyi yang membantu pendengar untuk melegakan tekanan dan ketegangan tanpa perlu membuat apa-apa lain perubahan gaya hidup utama menenangkan lain.

Teknologi hingar putih sedang berkembang kerana lebih banyak peralatan dan teknologi menjadi ada. Sama ada anda mencari untuk bunyi mesin suara sederhana untuk bunyi pelekat atau mencari penjana bunyi elektronik yang lebih maju untuk meditasi atau untuk membantu anda berehat, anda boleh dengan mudah mencari apa sahaja yang anda perlukan. Apa yang tinggal untuk mesin bunyi bunyi masa akan datang masih belum dapat dilihat tetapi jangan tunggu untuk masa depan, mendapatkan mesin hingar putih anda sendiri bunyi hari ini dan anda tidak akan kecewa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar