Mitos Homeopati

Mitos Homeopati

Walaupun homeopati adalah bergaya sebagai ubat tambahan, majoriti rakyat tidak mendapat maklumat tentang bagaimana ia benar-benar berkesan dan di bawah adalah sepuluh salah faham biasa sekitar perubatan homeopati.

1. Ubat-ubatan homeopati bekerja perlahan-lahan. Aduan tertentu seperti sakit kepala, selsema, dan selesema boleh disembuhkan dengan cepat dengan ubat-ubat homeopati. Lebih banyak penyakit yang mengancam nyawa seperti dermatitis dan jerawat mengambil masa yang lama untuk sembuh semata-mata kerana mereka lebih kompleks.

2. Ubat homeopati tidak bekerja untuk maladies yang serius dan boleh membawa maut. Ini perubatan tambahan, seperti perubatan ortodoks, boleh merawat penyakit yang kritikal seperti kencing manis dan kanser. Sebetulnya, beberapa laporan telah menyatakan bahawa perubatan homeopati bekerja sama dengan baik sebagai ubat konvensional dalam penjagaan penyakit seperti malaria, masih, tidak semua penyakit maut boleh dirawat.

3. Ubat homeopati adalah lebih selaras dengan terapi Ayurveda dan herba. Semua ketiga-tiga sistem kesihatan adalah jenis tambahan perubatan, tetapi mereka tidak sama. Ubat homeopati menggunakan bahan-bahan semulajadi dicairkan dalam alkohol atau air, manakala perubatan herba menggunakan tumbuh-tumbuhan. Perubatan Ayurveda, yang dibangunkan di India, bekerja dengan prinsip bahawa semua bahan-bahan daripada tumbuh-tumbuhan, haiwan, dan mineral boleh digunakan untuk mengurangkan penyakit.

4. rawatan homeopati adalah untuk manusia sahaja. Rawatan homeopati juga boleh digunakan untuk binatang dan menjadi popular untuk merawat keadaan haiwan peliharaan seperti tekanan, kebimbangan, dan alahan.

5. ubat homeopati tidak boleh digunakan dengan rawatan kontemporari. Ubat-ubatan homeopati dapat berfungsi dengan baik dengan ubat-ubatan moden dan pesakit yang akan melalui kemoterapi, lihat kesan buruk berkurangan dengan bantuan rawatan homeopati.

6. Semua rawatan homeopati untuk kerja penyakit tertentu untuk semua orang. Rawatan homeopati merawat setiap orang berbeza, jadi dengan itu ubat tunggal tidak akan melayan setiap orang yang mempunyai penyakit yang sama atau masalah perubatan. Ubat yang betul bergantung kepada manifestasi tertentu pesakit. Prinsip ini adalah jauh berbeza daripada perubatan konvensional, yang menawarkan ubat yang sama untuk merawat syarat am.

7. ubat homeopati adalah sukar untuk mencari. Yang mungkin telah keadaan beberapa tahun lalu, tetapi sekarang, kebanyakan rawatan homeopati boleh diperolehi di farmasi utama. Peruncit besar menjual ubat-ubatan homeopati untuk keadaan seperti selesema, selesema, dan tidak dapat tidur. Walaupun, rawatan khusus, atau yang ditetapkan oleh pakar homeopati bagi kes-kes tertentu, bukan mudah diperoleh. Ubat-ubatan tersebut adalah untuk dijual di internet, di kedai-kedai ubat semula jadi, dan kedai-kedai makanan kesihatan.

8. Anda boleh merawat diri anda apabila anda telah mendapat pengetahuan tentang perubatan homeopati. Untuk keadaan seperti selesema dan selesema biasa, ini boleh menjadi benar. Tetapi terapi yang berpanjangan dan rumit penyakit memerlukan kepakaran seorang doktor homeopati yang terlatih.

9. Ubat homeopati tidak pernah terbukti berkesan dalam ujian berskala besar. Salah faham ini, yang datang dari beberapa orang sedang melihat butiran yang salah, tidak berlaku.

10. ubat homeopati tidak mempunyai apa-apa bahan yang boleh diukur. Kebanyakan rawatan homeopati mempunyai bahan-bahan yang boleh diukur, walaupun sesetengah ubat-ubatan yang mengandungi bahan-bahan yang tidak boleh diukur.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar