Jenis-jenis Kesihatan dan Kesejahteraan Perniagaan dan Sumbangan mereka kepada Persatuan

Jenis-jenis Kesihatan dan Kesejahteraan Perniagaan dan Sumbangan mereka kepada Persatuan

Pasaran kesihatan dan kesejahteraan adalah industri yang berkembang pesat. Orang membeli produk kesihatan seperti vitamin dan mineral yang disasarkan dan perkhidmatan kesihatan, termasuk urut dan akupunktur bagi memastikan keutuhan fizikal dan kesihatan yang baik secara keseluruhan. Motivasi berasal dari pengetahuan yang baik yang manusia moden mempunyai kira-kira badan dan persekitaran beliau.

Orang ramai telah mendapat akses kepada pendidikan kesihatan dan promosi melalui pelbagai media, dan hasilnya, terdapat transformasi pesat kepada bagaimana kita telah melihat kesihatan dan kesejahteraan ini 30-40 tahun yang lalu. Beberapa dekad yang lalu, doktor rumah-panggilan yang mempunyai latar belakang pendidikan yang kuat tetapi pengetahuan intuitif yang sama kuat pergi jalan dodo, untuk digantikan dengan diinstitusikan "Big Kesihatan" yang telah terbukti selama ini menjadi tidak dikenali, tidak ihsan, dan sungguh mahal.

Dalam pada itu, kita sebagai rakyat telah terdedah kepada teori-teori kesihatan dan kesejahteraan dari Timur Jauh dan zaman purba kita sendiri, dan kita telah datang untuk menyedari bahawa mungkin ada lagi ke tetap sihat daripada pop pil dan mendapat tulang yang patah ditetapkan.

Produk kesihatan dan kesejahteraan telah sememangnya permintaan sejak beberapa tahun yang lalu, dan ini adalah sebahagiannya disebabkan oleh pendedahan yang mereka terima melalui media. Kami melihat isu-isu kesihatan ditangani dalam internet laman web, majalah, buku, surat berita dan juga di televisyen, di mana Oprah 'Doktor Oz' kini mempunyai rancangan sendiri, dan 'The Doktor' adalah siang hari menunjukkan panel biasa mengenai kesihatan dan kesejahteraan.

Jurnal kesihatan tanaman sehingga, majalah berita lebih utama seperti Time, Newsweek dan Fokus telah menyumbang banyak artikel, rencana pengarang dan terbitan khas dengan pemakanan dan kesihatan.

Ahli ekonomi di Amerika Syarikat menunjukkan bahawa pada tahun-tahun akan datang, perniagaan kesihatan akan menjadi salah satu penyumbang utama pertumbuhan ekonomi. Malah, di negara ini, jualan industri ini telah mencapai $ 200 juta dan tidak lama lagi akan sepadan dengan jualan 'tradisional' sektor penjagaan kesihatan!

Industri kesihatan dan kesejahteraan adalah tentang penjualan produk dan perkhidmatan yang meningkatkan kesihatan pelanggan mereka kesejahteraan. Oleh kerana terdapat pelbagai jenis produk dan perkhidmatan yang termasuk dalam skop ini, kita boleh membahagikan mereka ke dalam pelbagai jenis berikut kesihatan dan kesejahteraan perniagaan. Berikut adalah senarai separa:

Perubatan sukarela - contoh di bawah jenis ini adalah ubat gaya hidup dan pembedahan kosmetik plastik.
Sumber kesihatan - ini adalah segmen maklumat masyarakat, atau media memberitahu rakyat mengenai produk dan perkhidmatan kesihatan.
Insurans Wellness - sumber kewangan untuk sejumlah besar perkhidmatan kesihatan dan ubat-ubatan pencegahan, termasuk penjagaan kiropraktik dan juga akupunktur.
Perkhidmatan pemakanan dan produk - termasuk vitamin tambahan, pakar pemakanan, kedai-kedai makanan organik tempatan, dan lain-lain
Perkhidmatan kesihatan dan produk - termasuk terapi urut, spa, chiropractor, dan lain-lain
Penjagaan kesihatan pencegahan - merawat, mengubahsuai atau mengawal faktor risiko kesihatan
Penjagaan kesihatan alternatif - ini termasuk meditasi, yoga, herba, homeopati, hipnosis, akupunktur, perubatan tradisional Cina, naturopati, dan lain-lain
Kesihatan dan kesejahteraan pelancongan - ciri-ciri pelanggan yang akan menggunakan perbelanjaan perjalanan untuk mencari hab pelancongan perubatan di seluruh dunia, menawarkan produk dan perkhidmatan untuk pencari kesihatan dan kesejahteraan.
Seperti yang anda lihat, industri kesihatan dan kesejahteraan telah berkembang dengan ketara, terima kasih kepada sokongan yang besar ia telah diperolehi daripada beberapa sektor lain. Peluang-peluang baru telah dibuka untuk kesihatan dan kesejahteraan inisiatif, sama ada di sisi menjual produk dan perkhidmatan atau dalam penyebaran kesihatan yang berharga dan maklumat kesihatan.

Industri ini merupakan satu rangkaian besar produk dan perkhidmatan, semua bersama-sama dengan tema yang sama sebagai jawapan kepada penyakit dan penyakit yang semakin berleluasa dalam masyarakat kita hari ini. Kebanyakannya disebabkan oleh industri yang menjual barangan yang tidak sihat dan komoditi. Semua jenis kesihatan dan kesejahteraan perniagaan telah berkembang untuk datang kepada kita.

Oleh kerana semua ini mekar dan mekar, jika anda seorang usahawan yang ingin memulakan perniagaan, perniagaan kesihatan dan kesejahteraan merupakan pilihan yang terbaik - pertandingan mungkin kelihatan seperti keras, tetapi ia adalah satu industri di mana pengguna yang dilatih untuk menjadi curiga kejayaan dan mencari tempatan, 'lelaki kecil ... yang betul-betul di mana anda dapat dimuatkan dalam!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar