Rawatan semula jadi Sembelit - Menangani Akidah

Rawatan semula jadi Sembelit - Menangani Akidah

Rawatan semula jadi sembelit mungkin untuk memastikan bahawa sebab untuk itu di tempat pertama adalah diuruskan. Ini adalah jauh lebih baik untuk kesihatan anda secara keseluruhan, daripada mengambil sesuatu yang hanya melonggarkan usus anda. Berkesan walaupun ini boleh dalam jangka masa pendek, ia tidak apa-apa untuk menangani punca.

Jadi, anda perlu menyimpan mengambilnya. Dan dari masa ke masa, apa yang pernah bekerja boleh menjadi kurang berkesan.

Sesetengah orang mengalami sembelit kerana mereka tidak makan buah-buahan segar yang cukup dan sayur-sayuran. Jadi, jika diet anda adalah pendek di jabatan ini, maka walaupun rawatan yang terbaik untuk sembelit mungkin tidak membantu pada tahap yang mendalam.

Sesetengah orang menderita kerana mereka tidak minum air yang mencukupi. Minuman ringan bukan sebagai pengganti untuk air kerana mereka adalah tinggi gula atau gula tiruan, kedua-duanya akan menyumbang kepada mengkompaun masalah anda.

Sesetengah orang menderita kerana flora usus telah dibunuh oleh antibiotik. Gut flora adalah penting untuk usus yang sihat. Ubat yang terbaik untuk ini adalah untuk mengambil probiotik dan mencari alternatif yang berkesan untuk antibiotik, seperti rawatan homeopati.

Enapcemar yang wujud dalam usus ramai orang membawa kepada kesihatan yang kronik sakit, bukan sahaja sembelit. Walaupun ini boleh dikeluarkan dengan membersihkan usus, yang agak invasif, apatah lagi mahal. Dan ia hanya akan membina semula, jika anda tidak membetulkan punca - biasanya diet yang tidak mencukupi.

Diet yang tinggi dalam daging, tenusu dan makanan yang diproses yang hilang serat penting yang diperlukan untuk fungsi usus yang baik. Jadi enapcemar yang membina, yang baris usus, melambatkan peristalsis - berkumandang berirama usus yang membolehkan penghapusan biasa.

Di samping itu, enapcemar menghalang apa nutrisi sedikit anda perlu daripada diserap. Permulaan cerun licin.

Jadi diet dan sembelit biasanya berkait rapat. Rawatan semula jadi sembelit boleh menjadi semudah itu.

Walau bagaimanapun, kadang-kadang orang mengalami sembelit sebagai gangguan dalam rutin, seperti apabila bercuti atau berada di rumah sebenar. Perbezaan masa, menjadi tetamu di sebuah rumah tanpa tandas cukup untuk pergi sekitar, atau hanya berada di tempat yang berbeza semua boleh cenderung untuk mewujudkan ketegangan dan buang air besar begitu sukar. Ini boleh diburukkan lagi oleh kekurangan privasi.

Homeopati ubat Nux Vomica adalah ubat yang hebat untuk sembelit yang merupakan hasil dari rutin terganggu serta diet yang tidak mencukupi.

Hanya jumlah yang kecil akan dihantar pada satu-satu masa, jadi anda perlu menyimpan kembali ke bilik air. Ini adalah menjengkelkan untuk mengatakan sekurang-kurangnya, dan menyusahkan paling teruk. Anda mungkin mempunyai nafsu yang berterusan, tetapi tidak berkesan. Atau ia boleh menjadi sukar dan menyakitkan, sehinggakan anda takut perlu pergi sama sekali.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar