Mehndi - Sebagai Rawatan Herba

Mehndi - Sebagai Rawatan Herba

Dari malam kewujudan, keadaan terdesak untuk memulihkan tarikan dan daya tarikan dalam badan manusia telah membawa kepada penemuan yang tidak dapat dielakkan herba dan renek penting dan sihat. Salah satu penemuan yang terkenal, yang telah digunakan selama lebih daripada 5,000 tahun, adalah penggunaan Mehndi untuk rawatan.

Ia telah terbukti menjadi agak berfaedah untuk kesihatan manusia dan badan, di samping kemajuan dalam teknik saintifik, kerana ia telah melanda Asia Selatan, Asia Barat ke Afrika Utara dan Tanduk Afrika untuk menjadi salah satu tanda dagangan utama budaya masing-masing dan tradisi.

Henna, spesies tunggal dalam genus Lawsonia, sedang digunakan untuk rawatan herba serba boleh di seluruh dunia preferentially atas ubat-ubatan dan pil yang mungkin menghasilkan keputusan yang tidak diingini jika berlaku kesan sampingan tidak diketahui pada individu yang berbeza yang mungkin alah kepada mana-mana komponen yang terkandung di dalamnya.

Sebagai kulat anti, ia popular digunakan untuk menyembuhkan penyakit kulit di pelbagai negara. Sebelah menyebelah, ia digunakan dalam Savannah Tropika dan zon gersang Tropika, untuk menurunkan suhu kulit dan menghasilkan kesan penyejukan pada kaki dan tangan dalam keadaan cuaca yang melampau kerana sifat kering mereka kulit yang berjemur di bawah pes keamatan sejuk.

Mehndi juga sering digunakan untuk penyuburan rambut. Ia mencegah rambut dari penipisan dan menghalang keguguran rambut dengan menguatkan mereka dan akar mereka manakala memberikan mereka kelihatan lebih sihat dan bersinar. Wanita, juga lelaki, menggunakannya untuk udara dan pencelupan rambut dan janggut. The Mehndi menggalakkan pertumbuhan dan melantun semula jadi rambut untuk meningkatkan penampilan mereka.

Setakat ini, Mehndi telah terbukti menjadi salah satu daripada pokok renek yang paling berjaya dan berkesan untuk merawat masalah yang dinyatakan di atas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar